10 Şubat 2012 Cuma

Erzurum ketesi

Erzurum ketesi



hamuru icin:
2 su bardagi ilik süt
1/2 su bardagi siviyag
1 pkt kuru maya 11gr. (ben iki pkt kullandim benimkiler 8gr likti)
2 yemek kasigi toz seker
1 yumurta
1 yumurta sarisi üzeri için
tuz
alabildigi kadar un

iç malzemesi için:(helva)
200gr tereyag
5-6 yemek kasigi un
tuz

yapilisi:
Sütü isitin (sicak olmayacak) malzemeleri yumsak bir hamur elde edene kadar yogurun. Üzeri kapali 1 saat mayalandirin.
Tereyagini eritip, unu ve tuzunu ekleyip kavurun. Eger civik olursa un ekleyin, kati olursa siviyag ekleyin. 5 dakika kavurun.
Hamuru iri bezelere bölün (isterseniz ufakta yapabilirsiniz), yarim santim kalinliginda açin, üzerine helvayi sürün, rulo yapip yuvarlak seklinde sarin (resimdeki gibi) (farkli sekillerde verebilirsiniz), yaglanmis tepsiye dizin (ben yagli kagit kullandim), üzerine yumurta sarisini sürüp, 175° isitilmis firinda üzeri kizarincaya kadar pisirin... AFIYET OLSUN.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder