19 Kasım 2013 Salı

ELMAS Kurabiye




Internette bakınırken bu kurabiye gözüme çarptı adıyla kendisinide çok farklı buldum ilk defa görmüştüm ve hemen denemeye karar verdim. Yalnız tarifinde bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldım malum malzemeler % 100 yüz evde olmayınca.. Ama denemeye değer bir tarif tavsiye ederim... 

Bu arada bu güzel tarif için Emel Hanım'a çok teşekkür ederim bir farklılık katti içimize, orijinal tarif için Emel Hanımın sayfasınada bir göz atın derim malum asıl sahibi burda :)


http://eymininmutfagindan.blogspot.fr/2013/04/elmas-kurabiye.html?m=1


Elmas Kurabiye

250gr margarin 
1,5 su bardağı pudraşekeri 
2 yumurta sarısı 
2 yemek kaşığı krema 
4 su bardağı un 
1 su bardağı kakao 
1 paket vanilya 
1 tutam tuz

Bulamak için: tozşeker

Üzeri için:

90gr çikolata (ben karamel aromalı çikolata kullandım) Yardım yemek kaşığı tuzsuz tereyağı 1 yemek kaşığı bal 1,5 yemek kaşığı krema


Yapılışı:

Margarin, pudraşekeri, yumurta sarılarını ve kremayı bir kapta güzelce yoğrulalım. 4 su bardağı Un, kakao, vanilya ve tuzu malzemeye eleyerek ele yapışmicak yumşak hamur yoğuralım. Hamurunuz yapışıyor ise un ekleyebilirsiniz. Sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz, tozşekere bulayıp, yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Bütün kurabiyeler bittikten sonra baş parmağımızla ortalarına bastırarak havuzlar açıyoruz (detayı görüntü resimde). Isıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 15-25 dakika pişiriyoruz. Pişirme süresi fırınınıza göre değişebilir, benim fırınım hızlı pişirdiği için dakikalarım kısalıyor 15-18dakika yeterli gelebiliyor, bu benim için geçerli. Oyüzden fırınınızda olan kurabiyelerinizi takip ediniz, altı pişti ise fırından çıkarabilirsiniz, soğumaya birakın,soğuduğunda kurabileriniz çekmiş olacak.

Şimdi üzeri için çikolatamızı hazırlıyalım. Bir tencereye az su koyup kaynatalım sonra altınızı kısalım. Çikolatamızı ufak parçalara bölüp tereyağımızla birlikte bir cam kâsesine alalım, kasemizi tencerenin içine oturtturalım, suyun sıcaklığıyla benmari usulü çikolatamızı eritelim. Eridikten donra kasemizi tencereden alalım içine kremayı ve balı ilave edip karıştıralım. Sonra bu karışımı bir santi poşetine doldurup, kurabiyelerimizin oyuk yerlerine eşit şekilde dolduralım.. AFİYET OLSUN... 

Not: kurabiyeler durdukça güzel oluyorlar benim görüşüm, saklama kabında muhafaza edin ertesi gün servis edin derim 


2 yorum:

  1. Elinize sağlık Harika bir kurabiye olmuş Emelciğimde görmüş ve çok beğenmiştim Yapmak istiyordum Siz benden önce davranmışsınız. Aramıza hoş geldiniz selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk Sema hanım :) denemenizi tavsiye ederim orijinal tarif Emel Hanım'da, benim tarifimde ufak değişiklikler oluştu ama gerçekten denemeye değer :) tekrardan teşekkürler, saygılar sevgiler..

      Sil