26 Aralık 2013 Perşembe

Sabah çiyi pastası


Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim ilk defa böyle güzel pir pasta yedim sayılır :))

Sabah çiyi pastası

Hamuru için:
...
200 gr margarin
150 gr tozşeker
3 yumurta
200 gr çığ krema
3 yemek kaşığı süt
1,5 su bardağı un (250 gr)
1 paket kabartma tozu (10gr)

Topları için:

200 gr süzme peynir (ben süzme yoğurt kullandım)
3 yemek kaşığı tozşeker
1 yumurta sarısı
5-6 yemek kaşığı hindistancevizi

Kreması için:

4 su bardağı süt
1 yumurta
12-13 yemek kaşığı tozşeker
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya

4 yemek kaşığı labne peyniri (ben süzme yoğurt kullandım)

Öncelikle topları hazırlayalım:

Süzme peynir, tozşeker, yumurta sarısı ve hindistancevizini iyice karıştırdıktan sonra toplar yuvarlayıp buzdolabında 30 dakika bekletelim. Eğer süzme yoğurt kullanırsanız biraz cıvık oluyor ozaman hindistancevizini az arttırıp topları yuvarlanmadan olduğu gibi buzdolabında bekletin ben öyle yaptım.

Hamurun hazırlanışı:

Margarinle tozşekeri güzelce çırpalım. Yumurtaları ve topların malzemesinden kalan yumurta beyazınıda ekleyelim ve 2-3 dakika çırpalım. Ardından krema ve sütü ilave edip karıştıralım. Vanilyayı ekleyelim. Kabartmatozunu ve unu eleyerek malzemeye ilave edip çırpalım. Yağlanmış unlanmış borcama kek hamurun yarısını döküp güzelce yayalım. Geri kalan kek hamuruna kakao'u ekleyip karıştıralım. Beyaz kek hamurum üzerine eşit şekilde yayalım. Buzdolabına atmış olduğumuz topları kek hamurun üzerine sırayla koyalım ve az içine bastıralım.
(Ben top malzemesine süzme yoğurt kattığım için elimle olduğunca, az cıvık olduğu için, top yapıp hamurum üzerine eşit şekilde paylaştırdım)
Kekimizi ısıtılmış 180 derece fırında 40-45 dakika pişirilelim (benim kekim 30 dakikada pişmişti. Sizde kekinizi takip ediniz)

Üzeri için krema hazırlanışı:

Labne peyniri yada süzme yoğurt hariç tüm malzemeyi kariştirarak pişirilerim az soğumaya birakalım sonra labne peyniri yada yoğurdu ilave edip kekin üzerine yayalım. Son olarak üzerine kakao serpelim. 1 saat kadarıyla Buzdolabında bekletin dilimleyip servis edin.

AFIYET OLSUN...
 
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder