6 Mart 2014 Perşembe

Kıymalı patatesli çiçek ekmek

Kıymalı patatesli çiçek ekmek

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 yaş maya (42gramlık kullandım)
Yarım su bardağı sıvıyağı
1 su bardağı soda
1 yemek kaşığı tozşeker
1 yemek kaşığı tuz
Aldığı kadar un (yaklaşık 1,5 kg)


İç harcı için: 
sade, peynir, kıymalı, patatesli yapabilirsiniz.


Hazırlanışı:

Ilık su ve sütü yoğurma kabına alıp içine yas mayayı koyup elimizde eritelim. Geri kalan tüm malzemeleri ekleyıp hafif ele yapışkan bir hamur yoğuralım. Oda sıcaklığında 1 saat üzeri kapalı mayalandıralım. 

Bu arada iç malzemesini hazırlayalım:

İçini İsteğe göre hazırlayabilirsiniz, ben 1 soğanı ince doğrayıp sıvı yağ ile kavurdum üzerine 500 gr kıyma ekleyip güzelce kavurdum, sonra 3-5 küçük boy patatesleri soyup küçük küplere doğrayıp ekledim, 1 yemek kaşığı biber salçası ilave ettim ve az su ekleyip patatesler pişene kadar kavurdum. Tuzunu baharatını ekleyip üzeri kapalı kısık ateşte 4-5 dakika buharda çekmesini sağladım ve iç harcı hazır oldu :) 

Mayalanmış olan hamurdan (önce elimizi az unlayalım, hamur elimize yapışabilir) portakal büyüklüğünde bezeler kopartıp ister tezgah üzerinde ister avucunuzun içinde hamuru açın içine harcını koyup kapatın, kapattığınız tarafı alta gelecek şekilde tepsiye yerleştirin. Bütün bezeleri bu şekilde hazırlayın ve aralıksız yan yana dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam çörek otu serpebilirsiniz. Tekrar tepside 15-20 dakika mayalandırın. 
Bu arada fırınınızı 200 dereceye ayarlayın ve ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.. Sıcakken servis edin... 
Yumşacık pofuduk bir tarif oldu deneyin pişman olmicaksınız... 
AFIYET OLSUN...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder