11 Mart 2014 Salı

Makron kek

Arkadaşlar çok varki bir kek tarifiyle geldimmm şiddetle tavsiye ediyorum... :)) 

Evde Almanya'dan aldığım pasta kek kitaplarına bakarken farklı bir kek tarifi buldum ve hemen yapmaya karar verdim sizinde bu keki çok seveceğinizi düşünüyorum tadıda kendide çok farklı, çok güzel, hemen denemeye ne dersiniz.. Haydin hanımlar mutfağa :)))

Makron kek

Hamuru için:

300 gr un (3 su bardağı kadar)
2 silme çay kaşığı kabartma tozu
125 gr tozşeker (1 su bardağından 2 parmak eksik)
1 tutam tuz
1 paket vanilya
4 yumurta sarısı
200 gr tuzsuz yumşamış tereyağı
200 ml süt (1 su bardağı)

Üzeri için:

4 yumurta beyazı
200 gr tozşeker
200 gr hindistancevizi

Yapılışı:

Hamuru için un ve kabartma tozunu bir kapa eleyelim. Tozşekeri, vanilyayı, tutam tuzu, yumurta sarılarını yumşamış tereyağını ve sütü ekleyip önce kısık ayarda sonra yüksek ayarda krema kıvamına gelene kadar çırpalım.

30 x 40 çapında bir tepsiyi margarinleyip unlayalım. Kek hamurunu tepsiye spatulayla yardımıyla güzelce yayalım. 
Önceden ısıtılmış 160 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişirelim.

Not: Üzerinin malzemesini kek piştikten sonra hazırlayalım, aksi taktirde katılaşacaktır üzerine yayması zorlanacaktır. 

Keki 20 dakika sonra fırından alıp üzerinin malzemesini hazırlayalım. Yumurta aklarını beyazlaşıp köpürene kadar çırpalım sonra azar azar tozşekeri ilave edip çarpmaya devam edelim parlak bir beze olucak. Ardından yavaşça hindistancevizini kaşık yardımıyla dikkatlice yedirelim ve kekin üzerine hemen yayalım. Üzerine çatalla kaşıkla şekiller yapabilirsiniz. 140 derece ısıtılmış fırına sürelim ve 15 dakika daha pişirelim. Keki fırından alıp soğumaya bırakalım sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz....
AFIYET OLSUN...





2 yorum:

  1. cok gizel ve degisik muffin olarak denemek istiyorum cok tesekkur ederim.nasil uzeri kizarmadi merak ettim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısık ayarda piştiği için üzeri kızarmadı ve beğendiğinize sevindim :)

      Sil